loading...

ارتعاش مثبت

بازدید : 3
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 18:00

در صورتی که دستگاه ماکروفر سامسونگ در حین کار خاموش شود، نشان از خرابی آن داشته و لازم است علت خاموش شدن ماکروفر سامسونگ تشخیص داده شود. در مجموع می توان گفت عوامل مختلفی وجود دارند که دلیل بروز این خرابی محسوب می شوند.

برای این که مشکل خاموش شدن ناگهانی ماکروفر سامسونگ در حین کار برطرف شود، باید یک به یک آن ها را مورد بررسی قرار دهید. ضمن این که باید پس از عیب یابی هر عامل، آن را تعمیر نمایید. برای این که در روند تعمیرات این ایراد سرعت عمل بیش تری داشته باشید، نمایندگی تعمیرات ماکروفر سامسونگ در این مطلب با شرح هر عامل، سعی کرده است شما را در تعیین دلیل خاموشی ماکروفر سامسونگ حین کار یاری دهد.

چرا ماکروفر سامسونگ حین کار خاموش می شود؟

وظیفه اصلی دستگاه مایکروفر، گرم کردن و پخت مواد غذایی بر اساس برنامه های پخت و با کمک اشعه مگنترون می باشد. حال اگر در حین کار، مدام برنامه پخت به دلیل خاموشی ناگهانی دستگاه، متوقف شود، بدون شک پخت و گرم کردن مواد غذایی به درستی صورت نگرفته و لازم است جهت بازیابی کارایی این وسیله، حتما علت خاموش شدن ماکروفر سامسونگ حین کار، شناسایی شود.

عواملی که در ادامه نام برده ایم، باید مورد عیب یابی قرار بگیرند تا مشکل خاموشی ماکروفر سامسونگ در زمان کار کردن برطرف شود:

  1. بروز مشکل در منبع تغذیه
  2. گرم شدن بیش از اندازه دستگاه مایکروفر
  3. معیوب بودن میکروسوئیچ درب
  4. ایراد در ترانس های ولتاژ
  5. خرابی برد الکترونیکی و کنترل پنل
  6. سوختن فیوز های داخلی
  7. مشکل در عملکرد ترموستات یا سنسور حرارتی

مشکل در منبع تغذیه باعث خاموشی ناگهانی ماکروفر سامسونگ می شود

ممکن است علت خاموش شدن ماکروفر سامسونگ در زمان اجرای برنامه های پخت، بروز مشکل در منبع تغذیه یا برق ورودی آن باشد. مطمئن شوید ک پریز جریان برق کافی را داشته باشد. ضمن این که باید سلامت کابل و دو شاخه دستگاه را نیز بررسی نمایید. در صورت مشاهده خمیدگی و یا پارگی، حتما آن را تعویض کنید.

گرم شدن بیش از حد ماکروفر سامسونگ موجب خاموشی آن حین کار می شود

با گرم شدن بیش از اندازه ماکروفر سامسونگ، سنسور حرارتی تعبیه شده در آن، فرمان خاموشی دستگاه را صادر می کند تا از وارد شدن آسیب های احتمالی به قطعات دستگاه در اثر گرما و حرارت جلوگیری کند. حتما بررسی نمایید تا دریچه های کناری ماکروفر سامسونگ فضای کافی برای گردش هوا را در اختیار داشته باشند. البته کثیفی و یا خرابی پروانه های فن می تواند از خنک کردن دستگاه جلوگیری کرده و موجب داغ شدن بیش از حد آن شود. در نهایت ممکن است ماکروفر سامسونگ ناگهانی خاموش شود.

با معیوب شدن میکروسوئیچ درب، ماکروفر سامسونگ حین کار خاموش می شود

از مهم ترین عواملی که می توان از آن به عنوان علت خاموش شدن ماکروفر سامسونگ یاد کرد، خرابی و یا بروز ایراد در عملکرد میکروسوئیچ درب می باشد. در صورتی که این بخش آسیب ببیند، فرمان بسته بودن درب به برد الکترونیکی صادر نشده و یا حین کار فرمان باز بودن درب را صادر می کند که منجر به خاموش شدن ناگهانی دستگاه می شود. حتما میکروسوئیچ درب را تعویض کنید.

بروز هر گونه ایراد در برد یا کنترل پنل، دلیل خاموش شدن ناگهانی ماکروفر سامسونگ است

برد الکترونیکی به عنوان مغز دستگاه مایکروفر عمل می کند. این بخش، با داشتن قطعات مختلف، باعث عملکرد صحیح دستگاه می شود. از این رو اگر معیوب شود و یا هر یک از قطعات روی آن دچار آسیب شوند، ممکن است ماکروفر سامسونگ ناگهانی خاموش شود. قطعات معیوب روی برد باید تعویض شوند. یا در صورت نیاز برد به طور کامل تعویض گردد.

خرابی پد لمسی نیز می تواند منجر به بروز این ایراد شود. تمامی دکمه ها را امتحان کنید. حتی اگر یکی از آن ها معیوب شده باشد، باید تاچ پد ماکروفر سامسونگ را با نمونه ای سالم عوض کنید.

مشکل در ترانس های ولتاژ می تواند علت خاموشی ماکروفر سامسونگ حین کار باشد

ترانس های ولتاژ وظیفه تامین ولتاژ مورد نیاز دستگاه را بر عهده دارند. با خراب شدن یا سوختن آن ها، ولتاژ مورد نیاز تامین نشده و ماکروفر سامسونگ حین کار خاموش می شود. آن ها را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که سوخته اند، ترانس های ولتاژ سازگار با مدل دستگاه خود را جایگزین کنید. این کار نیاز به مهارت داشته و لازم است حتما از تعمیرکار ماکروفر سامسونگ در این زمینه کمک بگیرید.

ایراد در ترموستات یا سنسور حرارتی باعث خاموشی ماکروفر سامسونگ می شود

این دو بخش، وظیفه تنظیم دما را بر عهده دارند. در صورتی که عملکرد مناسب از خود نشان ندهند و دما بیش از حد یا کم تر از حد مجاز تشخیص داده شود، ماکروفر سامسونگ ناگهان خاموش می شود. به همین خاطر باید قطعات خراب تعویض شوند.

در برخی از مدل های ماکروفر سامسونگ، به جای ترموستات از سنسور حرارتی استفاده شده است که همان کارایی و عملکرد را دارد و با معیوب شدن، باید تعویض گردد.

فیوز های داخلی بسوزند، ماکروفر سامسونگ حین کار خاموش می شود

فیوز های مختلفی اعم از فیوز های آمپر، فیوز های سرامیکی و یا فیوز های حرارتی روی برد، هر کدام در صورت سوختن، دلیل خاموش شدن ماکروفر سامسونگ خواهند بود. لازم است فیوز معیوب تعویض شود. ضمن این که با ترکیدن فیوز، باید عیب یابی کلید های درب را انجام دهید. چرا که ممکن است در زمان بستن درب، فیوز سرامیکی دستگاه منفجر شود.

چگونه علت خاموش شدن ناگهانی ماکروفر سامسونگ را تشخیص دهیم؟

در کل 7 عامل وجود دارد که می تواند منجر به خاموشی ماکروفر سامسونگ حین کار شود. لازم است یک به یک آن ها را بررسی نمایید و از طریق راهکار هایی که ارائه کردیم، قطعات معیوب یا تعمیر و یا تعویض کنید.

توجه داشته باشید که دستگاه مایکروفر، پیچیدگی های خاص خود را دارد و برای تعمیر آن، نیاز به دانش و مهارت فنی می باشد. از این رو اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید، حتما کار با دستگاه را متوقف کرده و با آی پی امداد تماس بگیرید.

شما می توانید به واسطه استفاده از خدمات تعمیر ماکروفر سامسونگ در محل که توسط آی پی امداد به عنوان نمایندگی تعمیرات ماکروفر سامسونگ در تهران ارائه می شود، بدون جا به جایی دستگاه، میزبان تعمیرکار در منزل خود باشید و شیوه عیب یابی و رفع این خرابی را از نزدیک مشاهده نمایید.

تکنسین های آی پی امداد با به کار گیری قطعات فابریک و با داشتن دانش و مهارت در تعمیرات این دستگاه، مشکل ایجاد شده را برطرف کرده و راهکار هایی را جهت جلوگیری از بروز مجدد آن ارائه خواهند کرد.

برچسب ها ماکروفر سامسونگ ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 34
  • بازدید کلی : 203
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه